Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY:
Stanowisko zostało utworzone jako organ doradczy i opiniodawczy Komendanta BiOSG w celu przeprowadzenia kontroli warunków służby i pracy pod względem przestrzegania przepisów i zasad bhp.
WARUNKI PRACY ORAZ MIEJSCE I OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY:
- praca biurowa w systemie podstawowym;
- praca w siedzibie urzędu/wydziału (stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze);
- wyjazdy służbowe;
- wystąpienia publiczne;
- reprezentowanie urzędu za zewnątrz;
- praca wymagająca dyspozycyjności;
- praca związana z obsługą klienta (petenta);
- narzędzia i materiały pracy, w szczególności komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner, urządzenia pomiarowe;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
- brak oznaczeń dla osób niewidomych;
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym;
CZAS PRACY: system podstawowy - godz. 07:30 do 15:30 od poniedziałku do piątku.
LICZBA PODLEGŁYCH PRACOWNIKÓW: brak.
ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ:
Zmiany w przepisach oraz ich niejednoznaczność wymagają od pracownika umiejętności interpretacji oraz częstej aktualizacji posiadanej wiedzy. Zadania wymagają bardzo dobrej znajomości przepisów z zakresu prawa pracy. Na tym stanowisku pracy występuje duża złożoność pracy i jest wymagana szczególna kreatywność.
Przykłady:
- ustalanie przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy i w służbie;
- udział w opiniowaniu dokumentacji technicznej nowo wybudowanych lub modernizowanych obiektów;
- kontrola warunków służby i pracy;
- doradztwo w zakresie obowiązujących przepisów i zasad dot. bezpieczeństwa i higieny pracy/służby.
NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA:
Zadania są wykonywane pod nadzorem i za wiedzą Kierownika Zespołu ds. BHP. Decyzje są podejmowane w uzgodnieniu z Kierownikiem Zespołu ds. BHP, a od pracownika oczekuje się przedstawienia propozycji własnych rozwiązań.
Przykład:
- w przypadku nieobecności osób pracujących w Zespole ds. BHP podejmować niezbędne działania celem zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy i służby w Zespole.
HORYZONT CZASOWY PLANOWANIA: powyżej 1 kwartału do 1 roku.
KONTAKTY ZEWNĘTRZNE: kilka razy w roku.
CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: brak.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrole warunków pracy/służby oraz przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy/służby w celu zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy/służby
- bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy/służbie; w opracowaniu wniosków wynikających z przeprowadzonego badania, przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także zachorowań na choroby zawodowe oraz kontroluje realizację tych wniosków
- bierze udział w opracowywaniu planów oraz w ocenie założeń i dokumentacji dotyczącej modernizacji obiektów, pomieszczeń pracy i nowych inwestycji w Oddziale oraz przedstawia propozycje dotyczące uwzględnienia w tych planach, założeniach i dokumentacji rozwiązań techniczno-organizacyjnych w celu zapewnienia poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy
- prowadzi rejestry, kompletuje i przechowuje dokumenty dot. wypadków przy pracy/służbie, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywuje wyniki badań czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy/służby
- współdziała ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników i funkcjonariuszy, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników i funkcjonariuszy
- bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą/służbą w celu zapobiegania zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawy warunków pracy/służby
- na bieżąco informuje pracodawcę o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń
- opiniuje szczegółowe instrukcje dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie - Technik bezpieczeństwa i higieny pracydoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego pracy biurowej lub administracyjnej
- Doświadczenie zawodowe - 6 miesięcy w obszarze bhp
- Kurs metodyczno – dydaktyczny dla służb bhp
- Znajomość przepisów prawa pracy
- Umiejętność czytania dokumentacji technicznej i projektowej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Aktualne zaświadczenie ze szkolenia okresowego dla pracowników służby bhp
- Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
- Doświadczenie zawodowe - 6 miesięcy w obszarze technicznym w zakresie bhp
Powiązane
Podobne ogłoszenia:
Starszy inspektor ds. bhp i ochrony środowiska
-kontrola i ocena stanu bhp, ochrony środowiska i Ppoż.-prowadzenie szkoleń z zakresu BHP-prowadzenie postępowań i sporządzanie dokumentacji powypadkowej-udział w...
Tak, rozwój jest wpisany w karierę zawodową.