Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Przemyśl
Ogłoszenie o naborze Nr 154869

Warunki pracy

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY:


Stanowisko zostało utworzone jako organ doradczy i opiniodawczy Komendanta BiOSG w celu przeprowadzenia kontroli warunków służby i pracy pod względem przestrzegania przepisów i zasad bhp.


WARUNKI PRACY ORAZ MIEJSCE I OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY:



  • praca biurowa w systemie podstawowym;
  • praca w siedzibie urzędu/wydziału (stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze);
  • wyjazdy służbowe;
  • wystąpienia publiczne;
  • reprezentowanie urzędu za zewnątrz;
  • praca wymagająca dyspozycyjności;
  • praca związana z obsługą klienta (petenta);
  • narzędzia i materiały pracy, w szczególności komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner, urządzenia pomiarowe;
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
  • brak oznaczeń dla osób niewidomych;
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym; 

CZAS PRACY: system podstawowy - godz. 07:30 do 15:30 od poniedziałku do piątku.


LICZBA PODLEGŁYCH PRACOWNIKÓW: brak.


ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ:


Zmiany w przepisach oraz ich niejednoznaczność wymagają od pracownika umiejętności interpretacji oraz częstej aktualizacji posiadanej wiedzy. Zadania wymagają bardzo dobrej znajomości przepisów z zakresu prawa pracy. Na tym stanowisku pracy występuje duża złożoność pracy i jest wymagana szczególna kreatywność.


Przykłady:



  • ustalanie przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy i w służbie;
  • udział w opiniowaniu dokumentacji technicznej nowo wybudowanych lub modernizowanych obiektów;
  • kontrola warunków służby i pracy;
  • doradztwo w zakresie obowiązujących przepisów i zasad dot. bezpieczeństwa i higieny pracy/służby.

NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA:


Zadania są wykonywane pod nadzorem i za wiedzą Kierownika Zespołu ds. BHP. Decyzje są podejmowane w uzgodnieniu z Kierownikiem Zespołu ds. BHP, a od pracownika oczekuje się przedstawienia propozycji własnych rozwiązań.


Przykład:



  • w przypadku nieobecności osób pracujących w Zespole ds. BHP podejmować niezbędne działania celem zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy i służby w Zespole.

HORYZONT CZASOWY PLANOWANIA: powyżej 1 kwartału do 1 roku.


KONTAKTY ZEWNĘTRZNE: kilka razy w roku.


CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: brak.

Zakres zadań

  • przeprowadza kontrole warunków pracy/służby oraz przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy/służby w celu zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy/służby
  • bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy/służbie; w opracowaniu wniosków wynikających z przeprowadzonego badania, przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także zachorowań na choroby zawodowe oraz kontroluje realizację tych wniosków
  • bierze udział w opracowywaniu planów oraz w ocenie założeń i dokumentacji dotyczącej modernizacji obiektów, pomieszczeń pracy i nowych inwestycji w Oddziale oraz przedstawia propozycje dotyczące uwzględnienia w tych planach, założeniach i dokumentacji rozwiązań techniczno-organizacyjnych w celu zapewnienia poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy
  • prowadzi rejestry, kompletuje i przechowuje dokumenty dot. wypadków przy pracy/służbie, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywuje wyniki badań czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy/służby
  • współdziała ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników i funkcjonariuszy, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników i funkcjonariuszy
  • bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą/służbą w celu zapobiegania zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawy warunków pracy/służby
  • na bieżąco informuje pracodawcę o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń
  • opiniuje szczegółowe instrukcje dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie - Technik bezpieczeństwa i higieny pracy
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego pracy biurowej lub administracyjnej
  • Doświadczenie zawodowe - 6 miesięcy w obszarze bhp
  • Kurs metodyczno – dydaktyczny dla służb bhp
  • Znajomość przepisów prawa pracy
  • Umiejętność czytania dokumentacji technicznej i projektowej
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Aktualne zaświadczenie ze szkolenia okresowego dla pracowników służby bhp
  • Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
  • Doświadczenie zawodowe - 6 miesięcy w obszarze technicznym w zakresie bhp

Powiązane

Podobne ogłoszenia:

Starszy inspektor ds. bhp i ochrony środowiska

-kontrola i ocena stanu bhp, ochrony środowiska i Ppoż.-prowadzenie szkoleń z zakresu BHP-prowadzenie postępowań i sporządzanie dokumentacji powypadkowej-udział w...